Programowe wyłączenie filtra cząstek stałych DPF/FAP Gdańsk

Dzwonić
Głęboka diagnostyka
Przeprowadzamy kompleksową diagnostykę przed chip tuningiem, analizując pracę silnika i układu wydechowego w celu osiągnięcia maksymalnych rezultatów.
Indywidualne podejście
Dostosowujemy chip tuning do Twoich preferencji, stylu jazdy i specyfiki pojazdu.
Jakość i niezawodność
Używamy sprawdzonych map i certyfikowanego sprzętu, zapewniając bezpieczną i stabilną pracę silnika oraz układu wydechowego.

Nasze usługi

Oferujemy usługi różnego rodzaju i stopnia złożoności

Zalety programowego wyłączenia filtra cząstek stałych DPF/FAP

01
Większa moc
02
Niższe zużycie paliwa
03
Brak błędów i trybów awaryjnych
04
Oszczędność na serwisie
05
Dłuższa żywotność silnika

Klienci o nas

Przesuń w lewo, aby zobaczyć więcej recenzji

Artur
Usuwanie systemu EVAP
Przez system EVAP miałem ciągłe problemy z tankowaniem i błędami. Po wyłączeniu wszystko działa bez zarzutu, teraz mogę jeździć bez stresu. Dzięki za fachowe podejście!
03.03.2025
Bartosz
Chip Tuning Stage-1
Przeprowadziłem chip tuning Stage-1 w moim BMW F30 – po prostu rewelacja! Auto stało się bardziej dynamiczne, reakcja na gaz jest natychmiastowa, a spalanie nawet trochę spadło. Wielkie dzięki dla ekipy – znają się na rzeczy!
06.02.2025
Lech
Usuwanie zaworu EGR
Po wyłączeniu EGR w moim Passacie B7 silnik pracuje równiej, błędy zniknęły, a spalanie stało się stabilne. Świetna robota!
19.10.2024
Roman
Modyfikacja dźwięku wydechu
Chciałem, żeby moje Audi A5 brzmiało mocno i efektownie. Zrobiliśmy mapowanie „popcorn” – teraz dźwięk jest po prostu niesamowity! Auto brzmi dokładnie tak, jak chciałem, jestem w 100% zadowolony!
24.09.2024
Wiktor
Regeneracja filtra DPF
W moim VW Tiguan filtr DPF był już na skraju wydajności, ale ekipa zrobiła regenerację – teraz wszystko działa jak nowe! Auto znowu jedzie dynamicznie, bez problemów. Wielkie dzięki za pomoc!
10.08.2024
Aleksander
Dezaktywacja filtra cząstek stałych DPF/FAP
Usunąłem DPF w moim Peugeocie 308 – dynamika się poprawiła, błędy zniknęły, a spalanie spadło. Dzięki za profesjonalne podejście!
08.05.2024
Stanisław
Usuwanie sondy lambda
Usunąłem sondę lambda w mojej Skodzie Octavii - żadnych problemów z czujnikiem, silnik pracuje stabilnie, poprawił się moment obrotowy. Wszystko odbyło się szybko i profesjonalnie. Dziękuję!
28.03.2024
Tomasz
Usuwanie czujnika NOx
W moim BMW X5 ciągle pojawiały się błędy związane z NOx. Po wyłączeniu czujnika silnik pracuje idealnie – bez skoków i spadków mocy. Ekipa to prawdziwi profesjonaliści!
17.09.2023

Nasze prace

Usunięcie filtra DPF: zalety tej procedury

Nowoczesne samochody są wyposażone w złożone systemy oczyszczania. Elementy te mają za zadanie zatrzymywać sadzę i szkodliwe cząsteczki poprawiając ekologiczność transportu. Procedura obejmuje precyzyjną zmianę parametrów pracy ECU. Przy tym zachowane są standardowe tryby pracy silnika bez żadnego ryzyka.

Dzięki wysokiej jakości wykonanej procedurze można usunąć wszystkie oznaki zanieczyszczenia zapewniając optymalną dynamikę i oszczędność transportu.

Dlaczego jest to potrzebne i jakie są zalety usuwania DPF

Usunięcie filtra cząstek stałych w Gdańsku – popularna usługa wśród właścicieli samochodów z silnikiem wysokoprężnym którzy chcą zwiększyć żywotność pojazdu i obniżyć koszty jego utrzymania.

Kiedy stan DPF pogarsza się cierpi na tym dynamika a także wzrasta zużycie paliwa. W takiej sytuacji właściwym rozwiązaniem jest usunięcie DPF które przeprowadza się według określonej metodyki.

Proces obejmuje:

  • pełną diagnostykę stanu układu dolotowego i wydechowego;
  • demontaż obudowy lub wycięcie filtra DPF z zachowaniem wyglądu zewnętrznego;
  • wyprogramowanie bloku sterowania silnika za pomocą zaktualizowanego oprogramowania;
  • korektę parametrów zasilania i mieszanki paliwowej.

Takie podejście pozwala przywrócić normalną dynamikę pojazdu.

Jak działa filtr cząstek stałych DPF w samochodach osobowych

W standardowych warunkach oczyszczacz zatrzymuje sadzę która jest następnie spalana w procesie regeneracji. Jednak podczas eksploatacji samochodu w mieście regeneracja jest często zakłócana.

Dlaczego ulega awarii:

  • ciągłe krótkie przejazdy i zatrzymania;
  • używanie paliwa niskiej jakości;
  • niska temperatura;
  • nieprawidłowe działanie sond lambda;
  • usterki w procesie automatycznej regeneracji.

Czynniki te prowadzą do gromadzenia się zanieczyszczeń i przegrzania powodując konieczność pilnej wymiany.

Przy prawidłowej regulacji za pomocą chipa i dostosowaniu kart zapłonu można zminimalizować skutki bez szkody dla silnika.

Kiedy należy wyjąć filtr z kontrolera

Nie zawsze konieczne jest wykonywanie wszystkich czynności ręcznie. Czasami wystarczy dezaktywacja programowa zwłaszcza na wczesnych etapach zanieczyszczenia. Jednak w niektórych przypadkach konieczne jest fizyczne usunięcie i korekta oprogramowania.

Wskazania, w których lepiej zwrócić się do serwisu:

  • stała aktywacja trybu regeneracji;
  • spadek mocy i pojawienie się różnego rodzaju błędów;
  • wzrost zużycia paliwa bez wyraźnych przyczyn;
  • pojawienie się komunikatu o błędzie na panelu i aktywacja lampki kontrolnej;
  • pogorszenie składu spalin.

W takich przypadkach wymagane jest nie tylko oczyszczanie ale właśnie usunięcie DPF z kontrolera i wyprogramowanie zmieniające parametry wtrysku.

Profesjonalny serwis proponuje optymalne rozwiązanie: kompleksową naprawę lub dokładne deprogramowanie DPF.

Jakie są objawy zanieczyszczenia filtra cząstek stałych

Problem można rozpoznać po charakterystycznych objawach, które powinny zaniepokoić właściciela samochodu. Wczesne wykrycie pomaga uniknąć poważnych kosztów.

Oto główne objawy zanieczyszczenia:

  • spadek mocy na niskich i średnich obrotach;
  • stałe zadymienie spalin;
  • częste włączanie regeneracji bez poprawy dynamiki;
  • spadek całkowitego momentu obrotowego pojazdu;
  • wzrost poziomu oleju z powodu przedostania się paliwa.

Jeżeli są zauważone powyższe objawy należy niezwłocznie zgłosić się do diagnostyki. Pozwoli to uniknąć kosztownej naprawy kapitalnej.

Programowa dezaktywacja filtra DPF w Gdańsku

Jeśli filtr nie jest jeszcze krytycznie zatkany możliwe jest kodowanie DPF. Usługa ta jest dość często poszukiwana w Gdańsku gdzie warunki eksploatacji utrudniają normalną pracę samochodu.

Co obejmuje:

  • dokładną regulację ECU;
  • wyeliminowanie błędów w układzie recyrkulacji spalin;
  • kalibrację wszystkich ważnych kart z uwzględnieniem rzeczywistego stanu silnika.

Ta metoda programowa pozwala przywrócić normalną dynamikę bez zbędnej ingerencji w część mechaniczną. W takim przypadku konieczne jest przeprowadzenie dalszych testów w celu sprawdzenia wszystkich funkcji.

Koszt i terminy prac związanych z usunięciem DPF i FAP

Średnia cena usunięcia DPF wynosi od 800 do 1400 euro (w zależności od modelu samochodu), stopnia dostępności do układu i zakresu niezbędnych modyfikacji.

Od czego zależy koszt:

  • typ i stopień złożoności konstrukcji;
  • konieczność modyfikacji modułu sterującego;
  • stopień zanieczyszczenia części i powiązanych układów;
  • rodzaj wyprogramowania lub aktualizacji ECU.

Średnio procedura trwa od jednego do trzech dni roboczych. Wykonanie wszystkich etapów zapewnia stabilność parametrów, zwiększenie ogólnej niezawodności i zgodność z normami bezpieczeństwa.

Przy prawidłowym podejściu obejmującym diagnostykę, programowanie i późniejszą kalibrację można osiągnąć znaczny postęp i pozbyć się niepożądanych problemów. Wysokiej jakości wykonane prace dają pewność wyniku a także pozwalają liczyć na dodatkową gwarancję.

Call