Regeneracja / wypalanie filtra cząstek stałych Poznań

Dzwonić
Głęboka diagnostyka
Przeprowadzamy kompleksową diagnostykę przed chip tuningiem, analizując pracę silnika i układu wydechowego w celu osiągnięcia maksymalnych rezultatów.
Indywidualne podejście
Dostosowujemy chip tuning do Twoich preferencji, stylu jazdy i specyfiki pojazdu.
Jakość i niezawodność
Używamy sprawdzonych map i certyfikowanego sprzętu, zapewniając bezpieczną i stabilną pracę silnika oraz układu wydechowego.

Nasze usługi

Oferujemy usługi różnego rodzaju i stopnia złożoności

Zalety regeneracji filtra cząstek stałych DPF/FAP

01
Зниження витрати пального
02
Поліпшення динаміки
розгону
03
Збільшення ресурсу
двигуна
04
Відсутність помилок на панелі приладів
05
Використання універсального моторного мастила

Klienci o nas

Przesuń w lewo, aby zobaczyć więcej recenzji

Artur
Usuwanie systemu EVAP
Przez system EVAP miałem ciągłe problemy z tankowaniem i błędami. Po wyłączeniu wszystko działa bez zarzutu, teraz mogę jeździć bez stresu. Dzięki za fachowe podejście!
03.03.2025
Bartosz
Chip Tuning Stage-1
Przeprowadziłem chip tuning Stage-1 w moim BMW F30 – po prostu rewelacja! Auto stało się bardziej dynamiczne, reakcja na gaz jest natychmiastowa, a spalanie nawet trochę spadło. Wielkie dzięki dla ekipy – znają się na rzeczy!
06.02.2025
Lech
Usuwanie zaworu EGR
Po wyłączeniu EGR w moim Passacie B7 silnik pracuje równiej, błędy zniknęły, a spalanie stało się stabilne. Świetna robota!
19.10.2024
Roman
Modyfikacja dźwięku wydechu
Chciałem, żeby moje Audi A5 brzmiało mocno i efektownie. Zrobiliśmy mapowanie „popcorn” – teraz dźwięk jest po prostu niesamowity! Auto brzmi dokładnie tak, jak chciałem, jestem w 100% zadowolony!
24.09.2024
Wiktor
Regeneracja filtra DPF
W moim VW Tiguan filtr DPF był już na skraju wydajności, ale ekipa zrobiła regenerację – teraz wszystko działa jak nowe! Auto znowu jedzie dynamicznie, bez problemów. Wielkie dzięki za pomoc!
10.08.2024
Aleksander
Dezaktywacja filtra cząstek stałych DPF/FAP
Usunąłem DPF w moim Peugeocie 308 – dynamika się poprawiła, błędy zniknęły, a spalanie spadło. Dzięki za profesjonalne podejście!
08.05.2024
Stanisław
Usuwanie sondy lambda
Usunąłem sondę lambda w mojej Skodzie Octavii - żadnych problemów z czujnikiem, silnik pracuje stabilnie, poprawił się moment obrotowy. Wszystko odbyło się szybko i profesjonalnie. Dziękuję!
28.03.2024
Tomasz
Usuwanie czujnika NOx
W moim BMW X5 ciągle pojawiały się błędy związane z NOx. Po wyłączeniu czujnika silnik pracuje idealnie – bez skoków i spadków mocy. Ekipa to prawdziwi profesjonaliści!
17.09.2023

Nasze prace

Regeneracja filtra cząstek stałych

Jest to procedura czyszczenia i opróżniania filtra cząstek stałych z sadzy pochodzącej z procesu spalania. Aby wypalić cząsteczki sadzy, filtr musi zostać podgrzany do bardzo wysokiej temperatury. Regeneracja filtra cząstek stałych może być aktywna lub wymuszona. 

Podczas normalnej jazdy samochodem temperatura jest na tyle wysoka że spaliny mają czas na całkowite spalenie. 

Jednak naturalne oczyszczanie nie jest wystarczające dla tych którzy jeżdżą tylko po mieście i w zimne dni. Dlatego konieczne jest skontaktowanie się z serwisem aby wykonać profesjonalny tuning programowanie i diagnostykę. 

Profesjonalna regeneracja filtrów cząstek stałych DPF i FAP w Poznaniu

Istnieje kilka przyczyn które wpływają na ten proces. Regeneracja DPF może być różna pod względem skuteczności, rodzaju i regularności przeprowadzania. Wpływ na to ma marka samochodu, warunki jego jazdy. Jeśli jest on używany tylko do krótkich podróży po mieście filtry są częściej zatkane. W takim razie konieczne będzie wymuszone usunięcie. Systemy DPF również mogą się różnić. Niektóre z nich wymagają częstszego serwisowania.

Nasz serwis wykorzystuje oprogramowanie i skrupulatną kontrolę techniczną procesu przez specjalistów dzięki czemu wszystkie operacje są wykonywane dokładnie i precyzyjnie. 

Kiedy konieczne jest wypalanie filtra DPF

Gdy samochód jest uruchomiony jego ECU wykorzystuje różne czujniki do monitorowania temperatury, ciśnienia, przepływu spalin aby określić kiedy konieczna jest regeneracja. Jest to konieczne gdy:

  • zwiększa się zużycie paliwa;
  • silnik często jest w stanie biegu jałowego;
  • zmniejsza się moc i moment obrotowy;
  • zbyt często włączają się wentylatory chłodzące.

Gdy filtr DPF jest poważnie zatkany spaliny mają trudności z jego przejściem. Powoduje to że silnik „dławi się”, samochód gorzej przyspiesza i słabnie podczas rozruchu. Czasami nawet przechodzi w tryb awaryjny. Rozwiązaniem problemu jest regeneracja filtra cząstek stałych w Poznaniu.

Jak działa uszkodzony filtr cząstek stałych (DPF)

Filtr cząstek stałych zbiera zanieczyszczenia i sadzę ze spalin silnika wysokoprężnego aby powietrze było czystsze. Gdy jednak zanieczyszczeń jest zbyt dużo filtr nie jest w stanie sobie z nimi poradzić i musi zostać wypalony. Proces ten nazywany jest regeneracją. 

Czy jest filtr zatkany i jak się w tym zorientować ー należy udać się do serwisu i po diagnozie wykonać wymuszone wypalanie filtra DPF w Warszawie lub Poznaniu. Podróżowanie po mieście z postojami, korkami, wolna jazda i częste hamowanie przyczyniają się do zapychania filtra. Wypalanie jest potrzebne mniej więcej raz na 300–600 km przebiegu. Objawy:

  1. Samochód zaczął pracować głośniej, pojawiły się obce dźwięki.
  2. Paliwo jest zużywane szybciej i trzeba częściej tankować samochód.
  3. Wskaźniki na panelu migają i nie przełączają się. 

Aby wtryskiwacze oleju napędowego działały lepiej, dłużej i nie zużywały się, należy regularnie usuwać pozostałości popiołu. 

Technologia wygrzewania DPF: jak wypalić zapchany filtr cząstek stałych

Z czasem filtr ulega zatkaniu i wymaga oczyszczenia. Nazywa się to wyżarzaniem lub regeneracją. Zwykle jest ono monitorowane przez sterownik silnika. Jeśli jednak filtr jest zbyt mocno zatkany – system samochodu nie może sobie z tym poradzić, a wtedy nie obejdzie się bez serwisu. Nasi specjaliści podłączają moduł ze specjalnym oprogramowaniem, uruchamiają wymuszoną regenerację i monitorują proces na wyświetlaczu sterownika.

Procedura wymuszonej regeneracji filtra cząstek stałych

W mechanicznej metodzie czyszczenia silnik jest dobrze rozgrzany, a filtr schłodzony. Specjalny płyn jest wtryskiwany i pozostawiony do rozpuszczenia sadzy. Następnie filtr jest płukany płynem neutralizującym i ponownie dobrze podgrzewany.

Ważne jest, aby wszystko było prawidłowo wyregulowane. Kalibracja systemu pomaga uniknąć błędów. Jeśli spalanie filtra cząstek stałych rozpocznie się w odpowiednim czasie, wydłuży to żywotność silnika, pozostanie on mocny, zmniejszy się ryzyko uszkodzenia, poprawi się stan wszystkich układów samochodu.

Ile kosztuje i ile trwa usługa regeneracji DPF w Chip Tuning Avto

Cenę regeneracji i diagnostyki filtra DPF FAP ustalamy indywidualnie aby klient nie płacił za usługi których nie potrzebuje. Koszt zależy od takich kryteriów:

  • cena części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych;
  • czas poświęcony przez mechanika;
  • narzędzia i sprzęt zaangażowany w pracę.

A co najważniejsze – zawsze obliczamy koszt regeneracji DP z góry. W ten sposób Twój samochód będzie zawsze w porządku, a budżet zostanie wstępnie obliczony. 

Call