Usuwanie AdBlue
Usuwanie sondy lambda
Usuwanie sondy NOX
Oferujemy usługi różnego rodzaju i stopnia złożoności
Przesuń w lewo, aby zobaczyć więcej recenzji
Zawór EGR jest elementem układu recyrkulacji spalin w silniku spalinowym. Jego zadaniem jest redukcja emisji tlenków azotu. Działa na zasadzie zwrotu części spalin do kolektora dolotowego, co obniża temperaturę spalania i zmniejsza powstawanie szkodliwych związków.
Nieprawidłowe działanie tego elementu może prowadzić do poważnych zanieczyszczeń silnika. W niektórych przypadkach kierowcy decydują się na programowe lub mechaniczne wyłączenie systemu. Depogramowanie przeprowadza się, gdy oprogramowanie powoduje niedogodności w eksploatacji pojazdu.
Konstrukcja modułu może być mechaniczna lub elektroniczna. W pierwszym przypadku sterowanie odbywa się poprzez podciśnienie generowane w kolektorze dolotowym. Elektroniczne przepustnice są kontrolowane przez jednostkę sterującą silnika, która reguluje ich otwieranie i zamykanie w zależności od trybu pracy układu. Główne elementy konstrukcyjne to:
Wyłączenie zaworu EGR następuje podczas pracy silnika na biegu jałowym, przy wysokim obciążeniu oraz w niskich temperaturach. W takich warunkach system sterowania zamyka przepustnicę, aby zapobiec pogorszeniu dynamiki pojazdu i przegrzaniu silnika.
W systemach elektronicznych jednostka sterująca kontroluje otwieranie i zamykanie zaworu w zależności od obciążenia i trybu pracy silnika. Przy niskich obrotach i częściowym obciążeniu zawór pozostaje otwarty, co pozwala spalinom mieszać się ze świeżym powietrzem. Przy wysokim obciążeniu zawór się zamyka, umożliwiając utrzymanie pełnej mocy jednostki napędowej.
Decyzja o usunięciu zaworu EGR powinna uwzględniać stan mechanizmów oraz warunki eksploatacji pojazdu. Nadmierne zabrudzenie i awaria zaworu mogą prowadzić do niestabilnej pracy silnika oraz zwiększonego zużycia paliwa. W takich przypadkach niektórzy kierowcy decydują się na jego dezaktywację lub zaślepienie. Warto jednak pamiętać, że w nowoczesnych samochodach zawór EGR odgrywa istotną rolę w spełnianiu norm emisji spalin. Samodzielne usunięcie zaworu EGR może skutkować problemami podczas przeglądu technicznego.
Uszkodzenie tego elementu prowadzi do gromadzenia się osadów sadzy w układzie dolotowym. Z czasem może to powodować poważniejsze usterki. Do głównych sygnałów wskazujących na konieczność zaślepienia zaworu EGR należą:
W przypadku wystąpienia tych objawów należy jak najszybciej skonsultować się ze specjalistami w celu diagnozy i usunięcia problemu. Dysponują oni odpowiednią wiedzą oraz nowoczesnym sprzętem, który pozwala przywrócić prawidłową pracę silnika.
Programowa dezaktywacja EGR to proces modyfikacji oprogramowania sterownika pojazdu, mający na celu całkowite zatrzymanie recyrkulacji spalin. Podczas tej procedury specjaliści serwisu w Poznaniu zajmują się programowaniem nowej wersji oprogramowania. Wyłączają sygnały sterujące zaworem EGR oraz eliminują błędne komunikaty kontrolera na desce rozdzielczej.
Depogramowanie, kodowanie EGR w Poznaniu to jedna z popularniejszych usług w Polsce. Dzięki niej można znacząco obniżyć koszty eksploatacji pojazdu. Specjaliści z firmy Chip Tuning Avto oferują profesjonalne przeprogramowanie sterownika w konkurencyjnej cenie i zapewniają gwarancję na wszystkie usługi. W rezultacie zwiększa się żywotność pojazdu, a zużycie paliwa zostaje zredukowane.
ЗАЛИШІТЬ СВОЇ ДАНІ і МИ ВІДПОВІМО на всі ваші питання